Hoe blijf je trainen? Deel 1

Je bent begonnen met sporten, maar hoe zorg je dat je dit volhoudt? Eén training gaat in ieder geval geen verschil geven op het grotere geheel. Als je dus door omstandigheden een keer een training mist, dan zal je resultaat er haast niet onder lijden. Voel je hier dus niet schuldig over! Toch is het consequent naar de sportschool gaan iets wat de meeste sporters die ik spreek lastig vinden. Lees verder als je hier iets aan wilt doen.

Een zegen en een vloek
Een groot voordeel dat fitnessen met zich mee brengt, en een reden waarom veel mensen voor deze sport kiezen, is dat je zelf kan bepalen wanneer je gaat trainen. Dit is alleen in de meeste gevallen ook de valkuil voor een grote groep.

Aangezien het een sport is die vaak individueel wordt beoefend is er niemand die je verantwoordelijk houdt als je niet komt opdagen. Iets wat je in een teamsport veel sneller hebt. Misschien heb je geluk met een fanatieke trainingspartner of een personal trainer die een afspraak met je heeft. Maar dit geldt voor lang niet iedereen.

Een afspraak met jezelf
Het belangrijkste is dat je van te voren bepaalt welke dag(en) je gaat sporten. Doe je dit niet, dan kan je er zomaar tegenaan lopen dat de week al voorbij is en je nog niet aan sporten toe bent gekomen. Er op deze manier namelijk te veel kans dat er iets tussen komt. Spreek daarom met jezelf af welke dagen je gaat sporten.

Sterker nog, zorg ervoor dat je een plan B hebt. Wat doe je als je op maandag niet zoals gepland kan sporten? Ga je dan op dinsdag of laat je gelijk de hele training schieten?

Wil jij wel die stok achter de deur? Neem dan contact op voor een gratis en vrijblijvend intake gesprek: 06 117 556 16 of brendan@nieuwenhuiscoaching.nl .